К читателям блога:
Блог В. Точиловского
Блог для тех, кто интересуется вопросами международных уголовных судов и международных стандартов в уголовном процессе.
Блог для тех, кто интересуется вопросами международных уголовных судов и международных стандартов в уголовном процессе.
Translate
15.10.17
Чергове «роз'яснення» повноважень МКС по ситуації в Україні
Print Friendly
У «Дзеркалі тижня» з'явилася чергова публікація про МКС і Україну. Автор публікації, зокрема, роз'яснює:
Україна визнала юрисдикцію МКС по кримінальному переслідуванню осіб, які вчинили злочини на території України, незалежно від того, до якої сторони збройного конфлікту вони відносяться.
Крім того, автор публікації лякає відповідальністю за «злочин», якого не існує в Статуті МКС:
На території України існує збройний конфлікт, однією зі сторін якого є збройні сили України. Саме участь збройних сил України, а не, скажімо, лише поліції, і є одним з ознак збройного конфлікту. Той факт, що цей конфлікт називають АТО не змінює його суті.
Див. також:
- «Знову про декларацію Верховної Ради щодо юрисдикції МКС»,
- «Декларация Украины о признании юрисдикции МУС: возможные последствия»
«щойно Статут буде ратифіковано, Росія зразу ж зможе звернутися до Міжнародного кримінального суду з заявою про можливі військові злочини на території України, вчинені українськими військовослужбовцями під час так званої Антитерористичної операції.»
«якщо для передачі справи на розгляд Міжнародного кримінального суду з ініціативи України не потрібна попередня ратифікація Україною Римського статуту, то, щоб могти зробити це без згоди України (наприклад, за зверненням Російської Федерації), потрібне попереднє визнання Україною юрисдикції Гаазького трибуналу.В дійсності, у МКС передається не СПРАВА, а вся СИТУАЦІЯ на території держави. Декларація України про визнання юрисдикції МКС вже охоплює обидва згадані автором «випадки».
При цьому у другому випадку Міжнародний кримінальний суд може давати оцінку лише тим подіям, які сталися після такої ратифікації.»
Україна визнала юрисдикцію МКС по кримінальному переслідуванню осіб, які вчинили злочини на території України, незалежно від того, до якої сторони збройного конфлікту вони відносяться.
Крім того, автор публікації лякає відповідальністю за «злочин», якого не існує в Статуті МКС:
«стаття 1 Протоколу ІІ чітко визначає, що він застосовується до всіх збройних конфліктів, які відбуваються на території будь-якої країни, котра приєдналася до Женевської конвенції, між її збройними силами або іншими організованими збройними групами …
А відтак те, що відбувається на Сході України в умовах правового режиму мирного часу під назвою АТО, — це свідоме грубе порушення законів та звичаїв війни. Для покарання порушників саме й існує Міжнародний кримінальний суд.»Незрозуміло про який саме злочин йдеться.
На території України існує збройний конфлікт, однією зі сторін якого є збройні сили України. Саме участь збройних сил України, а не, скажімо, лише поліції, і є одним з ознак збройного конфлікту. Той факт, що цей конфлікт називають АТО не змінює його суті.
Див. також:
- «Знову про декларацію Верховної Ради щодо юрисдикції МКС»,
- «Декларация Украины о признании юрисдикции МУС: возможные последствия»
Автор
Vladimir Tochilovsky (Владимир Точиловский)