К читателям блога:
Блог для тех, кто интересуется вопросами международных уголовных судов и международных стандартов в уголовном процессе.
Translate
2.7.25
Про утворення міжнародного трибуналу шляхом укладання договору
Цікаве питання у ФБ коментарі стосовно «утворення міжнародного трибуналу шляхом укладання договору між країною-жертвою агресії і міжнародною організацією, відповідно до якого трибунал діятиме на основі юрисдикції країни-жертви і переслідуватиме керівництво держави-агресора, яка не є членом цієї організації і не надавала згоди на утворення такого трибунала вирішує цю проблему».
-------------------------------------------------------
Досвід трибуналів ООН показує, що подібні питання обов’язково будуть підійматися представниками захисту при розгляді справ у Спеціальному трибуналі.
В цьому зв’язку
можна навести позицію США з цих питань.
Як відомо, США
не визнають положення Статуту МКС, які наділяють Суд юрисдикцією щодо громадян
держави яка не є учасником МКС (ст. 12.2(а) Статуту).
У Римі делегація
США нагадувала опонентам, що Віденська конвенція про право міжнародних
договорів встановлює, що договори не можуть бути обов'язковими для держав, які
не є їх учасницями, особливо це стосується міжнародних інституцій, заснованих
на договорах.
США у Римі нагадувала опонентам, що міжнародні кримінальні трибунали для
колишньої Югославії та Руанди були створені Радою Безпеки відповідно до розділу
VII Статуту ООН і є допоміжними органами Ради Безпеки.
Вони також нагадували, що Нюрнберзький та Токійський трибунали фактично діяли
за згодою держави громадянства підсудних як наслідок актів про капітуляцію,
підписаних відповідно Німеччиною та Японією. У випадку Нюрнберга союзні держави
також мали верховну владу в Німеччині.
Відповідно до
Статуту, юрисдикція Спеціального трибуналу ґрунтується на територіальній
юрисдикції України. Можна згадати, що делегація США у Римі підкреслювала, що держава
може делегувати свою територіальну юрисдикцію іншій державі в окремих випадках тільки
за згодою держави громадянства.