К читателям блога:
Блог для тех, кто интересуется вопросами международных уголовных судов и международных стандартов в уголовном процессе.
Translate
12.4.25
Про Спеціальний Трибунал щодо злочину агресії та імунітет глав держав
Імунітет глав держав щодо кримінальної відповідальності за вчинення воєнних злочинів, злочинів проти людства, геноциду та злочину агресії
Так, згідно зі статутами міжнародних трибуналів ООН (ст.7 Статуту МТКЮ та ст. 6 Статуту МТР), «посадове становище обвинуваченого як глави держави або уряду не звільняє цю особу від кримінальної відповідальності за міжнародні злочини».
Слід зауважити,
що поняття міжнародного трибуналу/суду не визначено. Зокрема, не про кожний
трибунал можна сказати, що він діє від імені міжнародної спільноти в цілому.
МТКЮ та МТР
були створені на підставі Глави VII Статуту ООН (Рада Безпеки визначає
існування загрози миру, порушення миру або акту агресії).
Що стосується пропонованого
Спеціального Трибуналу щодо злочину агресії, то в одному з дописів в Українській правді визнається,
що такий Трибунал, створений «на основі європейської організації», не маючи
підтримки ООН, не може подолати імунітету «керівної трійки».
Це твердження не викликає питань. Хоча ПАРЕ вважає, що модель цього трибуналу «за участю міжнародних суддів і застосуванням міжнародного права, має риси, які роблять його достатньо міжнародним».
Питання
виникають щодо сумнівних «альтернативних» пропозицій автора. Зокрема в дописі пропонується:
- ініціювання процесу, «що дозволив би МКС розглядати злочин агресії в контексті російсько-української війни».
- створення суду, який поєднував би «українську юрисдикцію» [яка не може подолати імунітет – В.Т.] із «міжнародним мандатом».